Co z tym parkowaniem?

Problematyka deficytu miejsc parkingowych powraca każdego dnia. Władze teoretycznie poszukują rozwiązań dla problemu kierowców, a właściciele aut praktycznie poszukują wolnych miejsc postojowych. Jednak nawet pomysły dające szansę na zaparkowanie auta, nie przynoszą wszystkim takiego samego zadowolenia. Jak zatem rozwiązać ten palący problem?

Do naszej redakcji dotarł list od wieloletniego mieszkańca Bródna, który do bloku przy ul. Suwalskiej wprowadził się w 1969 roku. Jako jeden z pierwszych miał na os. Wybrańska prywatne auto, które parkował na parkingu zlokalizowanym przy Suwalskiej. Według naszego czytelnika, z każdym kolejnym rokiem sytuacja posiadaczy samochodów pogarszała się. Dbanie i sprzątanie miejsc postojowych przez właścicieli aut nie wystarczyło, by Zarząd Spółdzielni Bródno przychylnie patrzył na tworzenie nowych, coraz bardziej niezbędnych parkingów.

Z każdym rokiem, bez względu na sytuację ekonomiczną, przybywa samochodów. Niestety kierowcy są karani za parkowanie w miejscach niedozwolonych, które nie są według naszego czytelnika należycie eksploatowane przez spółdzielnie. Parkingów brakuje mimo zapotrzebowania, a w miejscach, gdzie istnieje możliwość zatrzymania auta, Straż Miejska rozdaje mandaty.

‘’(…) Różopol — chodnik 15 m  — przecież tam dwa wozy strażackie przejadą jednocześnie. Po co karać ludzi, którzy tam mają swoje sklepy oraz klientów, którzy wpadają na 15 min. Nie ma gdzie pozostawić auta, a jedzie się dalej. Suwalska 8, lewa strona przejazdu. Karze się kierowców, bo śmieciarka. Panowie przyjeżdżają raz dziennie, a mieszkańcy nie mają gdzie nawet wyładować bagaży pod własnym blokiem (…) ’’ stwierdza przejęty mieszkaniec Bródna.

Faktycznie, spółdzielnie nie rozwiązują w logiczny sposób problemu braku miejsc postojowych, nie udostępniają wolnych przestrzeni niezajmowanych w ciągu dnia i bardzo skutecznie zasłaniają się przepisami dotyczącymi m.in. wymogów bezpieczeństwa. Jak zauważa nasz czytelnik, przepisy przeciwpożarowe stanową ważny argument w dyskusji o parkowaniu. Sporne natomiast jest według niego oznaczenie 3 miejsc parkingowych dla inwalidów przy Suwalskiej 8, z których korzysta jeden człowiek, zdaniem mieszkańców, nie będący inwalidą. Dwa pozostałe miejsca stoją puste, nie można z nich korzystać bez orzeczenia o niepełnosprawności.

W liście czytamy również, że administracja nie odpowiada na prośby mieszkańców Suwalskiej 8, dotyczące oznaczenia parkingu podblokowego, jako należącego do mieszkańców tegoż bloku. Czy jednak faktycznie parking publiczny powinien być dedykowany mieszkańcom konkretnego adresu? Nasz czytelnik uważa, iż mieszkańcy Różopolu, czyli potencjalni właściciele miejsc parkingowych w garażu podziemnym, nie powinni zajmować miejsc postojowych przed budynkiem. Mają oni bowiem alternatywę dla parkowania na zewnątrz, pozostali zaś takiej możliwości nie posiadają. Co jednak z tymi, którzy posiadają dwa samochody, a tylko jedno miejsce garażowe?

Próbą rozwiązania problemów aglomeracji stają się garaże wielopoziomowe, nadal jeszcze występujące w Warszawie sporadycznie. W sierpniu 2015 roku Spółdzielnia Mieszkaniowa Praga przedstawiła wizualizację takiego parkingu, który miałby powstać przy budowanej aktualnie stacji metra Trocka na Targówku. Co ciekawe, przy potencjalnie rozwiązanym problemie z parkowaniem, projekt garażu wzbudza sporo kontrowersji. Plan zlokalizowania budynku u zbiegu Pratulińskiej i Ossowskiego nie podoba się mieszkańcom okolicznych bloków, którzy uważają kumulację wielu aut tak blisko domów mieszkalnych za szkodliwą dla zdrowia. Czy garaż powstanie, nie wiemy, znamy jednak opinię niektórych mieszkańców Targówka, którzy zupełnie nie liczą na realizację tego projektu. Są jednocześnie tacy, którym pomysł przypadł do gustu.

Czy przy tak rozbieżnym podejściu do problematyki parkowania, mieszkańcy Bródna lub Targówka są w stanie wypracować kompromis? Piszcie do nas: mieszkaniec.info@gmail.com .

Joanna Karczmarczyk.

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.