Nocny transport Marii na Targówek

Tarcza drążąca tunel centralnego odcinka II linii metra przewieziona zostanie na budowę przedłużenia podziemnej kolejki w stronę Targówka.

W nocy 23 marca ruszy pierwsza paczka z elementami tarczy TBM Maria w stronę Targówka. Tarcza przewożona będzie przez siedem nocy.

Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, która buduje metro na Targówek wyjaśnia, że transport tarczy w jednej części jest niemożliwy ze względu na niestandardowe gabaryty Marii: — Przewozu tarczy nie da się zorganizować w jednym transporcie, dlatego przez kilka kolejnych nocy będziemy przewozić paczki na teren budowy metra. Przejazd odbywa się o późnych porach, dlatego że na transport o nietypowych gabarytach trzeba mieć specjalne pozwolenie. Nikt nie wyda zgody na taki transport przed godziną 22. —

Montaż oraz przygotowanie tarczy do drążenia zajmie kilka miesięcy. Według zapewnień Pana Witczyńskiego Maria rozpocznie pracę w wakacje.

Odwierty rozpoczęte w marcu ubiegłego roku po prawej stronie Wisły kończą się aktualnie przy Dworcu Wileńskim i zostaną przedłużone w stronę Targówka o nowe stacje: ‘’Szwedzka’’ pod ulicą Strzelecką, ‘’Targówek’’ w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej i Ossowskiego oraz ‘’Trocka’’ w pobliżu skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką.

Joanna Karczmarczyk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *