Wyjeżdżasz na dłużej? Odzyskaj pieniądze za niewykorzystany bilet ZTM

Nadeszło lato, długo wyczekiwany czas urlopów. Większość z nas organizuje w tym okresie dłuższe lub krótsze wyjazdy. Bilety długookresowe, z których dotychczas korzystaliśmy, podczas dojazdów do pracy czy uczelni, mogą w okresie wakacyjnym nie zostać całkowicie wykorzystane. Ale nie martwcie się, Zarząd Transportu Miejskiego dopuszcza zwrot biletu niewykorzystanego lub wykorzystanego częściowo. Sprawdźcie, jak możecie odzyskać swoje pieniądze.

Jak podaje Zarząd Transportu Miejskiego, dopuszczalny jest zwrot biletów z pobraniem należności za bilety długookresowe skasowane/aktywowane z tym, że wartość biletu pomniejsza się o opłatę manipulacyjną w wysokości 20%, nie więcej jednak niż 50 zł wartości nominalnej biletu, pozostałą kwotę dzieli się przez liczbę dni, na jakie zakodowany został bilet. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc uzyskany iloraz przez liczbę pozostałych dni, licząc od dnia następnego po dniu zgłoszenia się po zwrot biletu do ostatniego dnia jego ważności.

Od 1 czerwca pasażer ma dodatkowo możliwość określenia dnia, od którego chce zwrócić bilet – od bieżącego dnia do końca ważności zakodowanego kontraktu. Nie będzie konieczności odwiedzenia Punktu Obsługi Pasażerów w ostatniej chwili, gdy przykładowo wypadnie nam dłuższy wyjazd, ale konieczne będzie jednak uiszczenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 20 proc. wartości biletu, nie więcej niż 50 zł.

W taki sam sposób odzyskamy pieniądze za bilety usunięte wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu. Kwotę do zwrotu ustala się mnożąc iloraz wartości biletu usuniętego i liczbę dni na jaką został zakodowany przez liczbę niewykorzystanych dni, licząc od dnia następnego po usunięciu biletu do ostatniego dnia jego ważności.   

Zwrotu biletów wraz z pobraniem należności można dokonać po uprzednim podpisaniu odpowiedniego oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub po zwrocie dokumentu zakupu biletu (paragon, rachunek, faktura). Bilety imienne usunięte wskutek zakodowania na karcie danych dotyczących biletu innego rodzaju lub typu może dokonać właściciel karty lub osoba przez niego upoważniona zgodnie z przedłożonym pełnomocnictwem, które zawiera nr PESEL właściciela karty oraz numer dowodu osobistego osoby upoważnionej.

Wszystkie nieskasowane bilety krótkookresowe (dobowe, weekendowe oraz weekendowe grupowe) możemy zwracać w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM. Bilety długookresowe (30- i 90-dniowe) zakodowane na elektronicznej karcie zbliżeniowej, można zwracać w Punktach Obsługi Pasażerów, zlokalizowanych w Warszawie, z wyjątkiem Punktu Obsługi Pasażerów Metro Ratusz Arsenał.

Poniżej przedstawiamy Wam harmonogram pracy Punktów Obsługi Pasażerów w okresie od 24 czerwca do 28 sierpnia 2017 roku.

  1. Żelazna 61 (siedziba ZTM) – poniedziałek – piątek 07.00-20.00; sobota i niedziela nieczynne
  2. Lotnisko Chopina – poniedziałek – niedziela 07.00-20.00
  3. Dworzec Wschodni – Lubelska – poniedziałek – piątek 12.00-19.00, sobota i niedziela nieczynne
  4. Dworzec Centralny – poniedziałek – niedziela 07.00-21.00
  5. Dworzec Zachodni – poniedziałek – niedziela 07.00-20.00
  6. C.H. Blue City – poniedziałek – niedziela 11.00-19.00
  7. Metro Służew – linia M1 – poniedziałek – piątek 07.00-20.00; sobota i niedziela nieczynne
  8. Metro Centrum 2 – linia M1 – poniedziałek – sobota 07.00-20.00; niedziela nieczynne
  9. Metro Świętokrzyska – linia M1 – poniedziałek – piątek 12.00-19.00, sobota i niedziela nieczynne
  10. Metro Ratusz-Arsenał – linia M1 – poniedziałek – piątek 07.00-20.00; sobota 09.00 – 16.00; niedziela nieczynne
  11. Metro Dworzec Gdański – linia M1 – poniedziałek – piątek 07.00-20.00; sobota i niedziela nieczynne
  12. Metro Plac Wilsona – linia M1 – poniedziałek – piątek 12.00-19.00; sobota i niedziela nieczynne
  13. Metro Młociny – linia M1 – poniedziałek – piątek 07.00-20.00; sobota 09.30-16.30; niedziela nieczynne
  14. Metro Nowy Świat-Uniwersytet – linia M2 – poniedziałek – piątek 12.00-19.00; sobota i niedziela nieczynne
  15. Metro Dworzec Wileński – linia M2 – poniedziałek – piątek 07.00-20.00; sobota 08.00-15.00; niedziela nieczynne

Pozostałe punkty nie obsługują interesantów:

  1. Metro Centrum – linia M1 – nieczynne
  2. Metro Imielin – linia M1 – nieczynne
  3. Metro Świętokrzyska 2 – linia M2 – nieczynne
  4. Metro Marymont – linia M1 – nieczynne
  5. Metro Rondo ONZ – linia M2 – nieczynne
  6. Metro Stadion Narodowy – linia M2 – nieczynne

Joanna Karczmarczyk

 

 

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.