VIII Ogród Jordanowski na językach. Międzynarodowa interwencja graficzna

Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, jaką rolę odgrywa wizerunek placówek oraz instytucji pożytku publicznego w przestrzeni społecznej? Czy zdajecie sobie sprawę z tego, jak często elementy graficzne, które widzimy na co dzień, stają się wizytówką opiniującą ofertę takich miejsc? To bardzo ciekawe zjawisko stało się tematem warsztatów, które odbyły się w maju w VIII Ogrodzie Jordanowskim.

VIII Ogród Jordanowski przy Suwalskiej odgrywa bardzo ważną rolę w życiu wielu mieszkańców Bródna. Jest miejscem sprzyjającym edukacji, zabawie oraz integracji. Kontynuując wizję założyciela ogrodów dr Henryka Jordana, zakładającą troskę o rozwój psychiczny i fizyczny dzieci i młodzieży, współczesny ogród jest otwarty na innowacyjne podejście do prawidłowego wspomagania swoich podopiecznych. Przy zachowaniu szacunku do tradycji wychowania korzysta z najnowszych technologii oraz narzędzi umożliwiających kompleksowe realizowanie swojej misji.

Nie dziwi zatem zupełnie, że w ubiegłym tygodniu w VIII Ogrodzie Jordanowskim odbyły się warsztaty poświęcone wizerunkowi ogrodu w przestrzeni publicznej, czyli bardzo znaczącej sferze we współczesnym świecie. Świecie, w którym logo, slogan reklamowy czy piktogram definiują markę jako godną uwagi lub zupełnie nieistotną.

Warsztaty odbyły się dzięki rekomendacji Biura Edukacji i stanowiły swoistą interwencję graficzną dla naszego ogrodu właśnie. Celem warsztatów było bowiem zaproponowanie społecznie pożytecznych rozwiązań graficznych dla wskazanej przestrzeni publicznej.

To właśnie w prowadzonym przez Katarzynę Patrzyczną wraz z zespołem ogrodzie przez cały tydzień wykładowczynie z Werony: Laura Federici BEAUTIFALL Fall/Winter 2016 – Upload Your Talent – Vogue i Ketty di Tardo Di Tardo Ketty oraz dr Ewa Satalecka wraz ze studentami studiów anglojęzycznych (komunikacja multimedialna na Wydziale sztuki nowych mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych) przeprowadziły rekonesans oraz zaproponowały szereg ciekawych i inspirujących rozwiązań dotyczących kampanii wizerunkowej ogrodu.

Jak zmieni się graficznie znana i lubiana placówka przy Suwalskiej? Razem z całym zespołem ogrodu niecierpliwie czekamy na realizację wizji młodych projektantów, która jeszcze na tę chwilę pozostanie owiana tajemnicą.

JK

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

1 komentarz o “VIII Ogród Jordanowski na językach. Międzynarodowa interwencja graficzna

  • 1 czerwca 2018 at 12:40
    Permalink

    Na co to wydawane są nasze pieniądze 🙁

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.