VIII Ogród Jordanowski na językach. Międzynarodowa interwencja graficzna

Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, jaką rolę odgrywa wizerunek placówek oraz instytucji pożytku publicznego w przestrzeni społecznej? Czy zdajecie sobie sprawę z tego, jak często elementy graficzne, które widzimy na co dzień, stają się wizytówką opiniującą ofertę takich miejsc? To bardzo ciekawe zjawisko stało się tematem warsztatów, które odbyły się w maju w VIII Ogrodzie Jordanowskim.

VIII Ogród Jordanowski przy Suwalskiej odgrywa bardzo ważną rolę w życiu wielu mieszkańców Bródna. Jest miejscem sprzyjającym edukacji, zabawie oraz integracji. Kontynuując wizję założyciela ogrodów dr Henryka Jordana, zakładającą troskę o rozwój psychiczny i fizyczny dzieci i młodzieży, współczesny ogród jest otwarty na innowacyjne podejście do prawidłowego wspomagania swoich podopiecznych. Przy zachowaniu szacunku do tradycji wychowania korzysta z najnowszych technologii oraz narzędzi umożliwiających kompleksowe realizowanie swojej misji.

Nie dziwi zatem zupełnie, że w ubiegłym tygodniu w VIII Ogrodzie Jordanowskim odbyły się warsztaty poświęcone wizerunkowi ogrodu w przestrzeni publicznej, czyli bardzo znaczącej sferze we współczesnym świecie. Świecie, w którym logo, slogan reklamowy czy piktogram definiują markę jako godną uwagi lub zupełnie nieistotną.

Warsztaty odbyły się dzięki rekomendacji Biura Edukacji i stanowiły swoistą interwencję graficzną dla naszego ogrodu właśnie. Celem warsztatów było bowiem zaproponowanie społecznie pożytecznych rozwiązań graficznych dla wskazanej przestrzeni publicznej.

To właśnie w prowadzonym przez Katarzynę Patrzyczną wraz z zespołem ogrodzie przez cały tydzień wykładowczynie z Werony: Laura Federici BEAUTIFALL Fall/Winter 2016 – Upload Your Talent – Vogue i Ketty di Tardo Di Tardo Ketty oraz dr Ewa Satalecka wraz ze studentami studiów anglojęzycznych (komunikacja multimedialna na Wydziale sztuki nowych mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych) przeprowadziły rekonesans oraz zaproponowały szereg ciekawych i inspirujących rozwiązań dotyczących kampanii wizerunkowej ogrodu.

Jak zmieni się graficznie znana i lubiana placówka przy Suwalskiej? Razem z całym zespołem ogrodu niecierpliwie czekamy na realizację wizji młodych projektantów, która jeszcze na tę chwilę pozostanie owiana tajemnicą.

JK

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

Jedna myśl na temat “VIII Ogród Jordanowski na językach. Międzynarodowa interwencja graficzna

  • 1 czerwca 2018 o 12:40
    Permalink

    Na co to wydawane są nasze pieniądze 🙁

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.