„Zabiorę Warszawę deweloperom i oddam zwykłym warszawiakom” – Patryk Jaki na Targówku

W listopadzie 2018 roku odbędą się wybory samorządowe, staniemy wówczas przed wyborem prezydenta Warszawy. Ale już teraz w każdej stołecznej dzielnicy odbywają się spotkania z przyszłymi kandydatami na prezydenta. Czy dzięki nim jesteśmy w stanie poznać bliżej przyszłych decydentów oraz ich program? Co otrzymamy, uczestnicząc w spotkaniach z kandydującymi na „głowę” stolicy? Sprawdźcie sami. Dziś – Patryk Jaki na Targówku.

Na Targówku odbyło się spotkanie z ministrem Patrykiem Jakim, jednym z kandydatów na prezydenta stolicy. Spotkanie zaplanowane zostało w Urzędzie Dzielnicy przy Malborskiej w sali ślubów, ze względu na trwający remont sali konferencyjnej. Liczba zainteresowanych (ok. 200 osób) przekroczyła możliwości wyznaczonej sali zastępczej i dlatego ostatecznie wystąpienie startującego do wyborów odbyło się przed budynkiem Urzędu Dzielnicy Targówek.

Poniżej przedstawiamy materiał filmowy, który powstał po spotkaniu Patryka Jakiego z mieszkańcami dzielnicy. Dowiecie się z niego między innymi, jakie plany wobec naszej dzielnicy ma minister oraz, czym różnić się będzie od Hanny Gronkiewicz-Waltz, jako jej ewentualny następca na stanowisku prezydenta Warszawy.

 

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

37 komentarzy o “„Zabiorę Warszawę deweloperom i oddam zwykłym warszawiakom” – Patryk Jaki na Targówku

  • 29 czerwca 2018 at 10:26
    Permalink

    Nikt go tu nie zapraszał!!!

    Reply
  • 29 czerwca 2018 at 10:31
    Permalink

    Panie Jaki jest Pan uczciwym człowiekiem. Oby sie Panu udało…

    Reply
  • 29 czerwca 2018 at 11:43
    Permalink

    Czas na zmiany w Ratuszu.

    Reply
  • 29 czerwca 2018 at 13:03
    Permalink

    Jaki ma mój głos, oby tylko go nie zmarnował…..

    Reply
  • 29 czerwca 2018 at 13:06
    Permalink

    Słaba partia, słaby kandydat

    Reply
  • 29 czerwca 2018 at 13:10
    Permalink

    Tylko Patryk Jaki jest w stanie pogonić tą mafie reprywatyzacyjną z Ratusza!!!

    Reply
  • 1 lipca 2018 at 20:56
    Permalink

    Pokładający nadzieje w Jakim przejrzycie obietnice przedwyborcze PIS i sprawdzcie ile i jak zostały zrealizowane, spytajcie Opolan co o Jakim myślą. Dla jasności Trzaskowskiego też nie popieram. Czekam na kandydata który bedzie chciał dobra Warszawy a nie zwycięstwa dla swojej formacji.

    Reply
  • 2 lipca 2018 at 12:53
    Permalink

    JAki to będzie pozytywna zmiana w Ratuszu…. Trzeba podziękować HGW i jej klonom.

    Reply
  • 2 lipca 2018 at 14:06
    Permalink

    @Fis przestańcie już z tym Opolem. Słoik też człowiek, trzeba dać mu szanse…

    Reply
    • 10 lipca 2018 at 17:23
      Permalink

      Przeczytaj moją uwagę ze zrozumieniem, a potem poczytaj jaką opinie ma Jaki w Opolu.

      Reply
      • 10 lipca 2018 at 19:29
        Permalink

        Tak z ciekawości… co takiego pan Jaki popełnił w Opolu poza tym, że jego ojciec jest w wodociągach… Tylko cos istotnego poprosze @Fis jak tu jeszcze zajrzysz

        Reply
  • 2 lipca 2018 at 20:09
    Permalink

    Ja tam się cieszę. Jak by Jaki wygrał to urzędnicy mieliby na pewno lepiej. Zawsze za PISu mają lepiej. Tak było za śp. Kaczyńskiego jak był prezydentem Warszawy i tak będzie teraz. Premie miesięczne, nagrody kwartalne i duuużo, duuużo mniej pracy, bo znów bardziej doceniane będzie niepodejmowanie decyzji (żeby nie być oskarżonym o układy czy korupcję) niż ich podejmowanie. Zaraz zamrożone zostaną wszelkie inwestycje, a my znowu sobie będziemy w wewnętrznych komisjach i zespołach badać czy nasze wcześniejsze decyzje były zasadne czy nie. Wszystko bez tego obecnego nacisku na rezultat, na pozyskiwanie środków, na terminowe wydatkowanie i to do tego przy braku dodatkowych benefitów.

    Reply
  • 3 lipca 2018 at 15:06
    Permalink

    @Szaru_urzędnik Nie lubię takiech dychotomi albo słabe wydawanie bez umiaru albo brak inwestycji. Ja wybieram rozsądne wydatkowanie na przemyślane inwestycje 🙂 Zawsze jest jakaś alternatywa…..

    Reply
  • 3 lipca 2018 at 15:13
    Permalink

    Pan Jaki wydaję się być dobrym człowiekiem z sercem na ręku, dla mnie trochę sztuczny jest pan Trzaskowski.

    Reply
  • 4 lipca 2018 at 09:15
    Permalink

    @Rozsądny Nie musisz lubić. Ja na przykład nie lubię uproszczeń i wypaczeń – „słabe wydawanie bez umiaru vs brak inwestycji”. To co piszę poparte jest blisko 25 letnim doświadczeniem w administracji. Dotychczas gdy miastem kierowali przedstawiciele PIS czy w funkcji prezydenta czy komisarza tak właśnie było – robiono rzeczy najpotrzebniejsze a reszta środków przepadała, bo nie podejmowano decyzji. Ale socjalu w tym czasie faktycznie nikt nie przebijał potem. PO z premii dla wszystkich robiła premię dla 5-10% wybranych. Takie życie raz lepiej raz gorzej.

    Reply
  • 4 lipca 2018 at 17:15
    Permalink

    Naiwni jesteście jeśli wierzycie, że wybór pana Jaki coś zmieni, i że z dnia na dzień będziecie mieć jednocześnie cudowną komunikację, zieleń zamiast nowych bloków, parkingi dla wszytkich pod samymi budynkamii, niskie czynsze, odnowione klatki schodowe itp. itd. Oczywiście dziś Jaki (jak każdy inny kandydat) wam to obieca. Obieca wam też, że zamknie tranzyt przez Targówek dla ościennych dzielnic czy miast i zlikwiduje korki i zapewni wybór między samochodem / autobusem / tramwajemi metrem. Tylko rzeczywistość nie jest taka prosta, bo większość tych bolączek to nie kompetencje prezydenta miasta, a na inne trzeba mieć długofalowo zaplanowane środki. Co więcej – przez następny rok czy dwa nie będzie się nic działo, bo tyle mniej więcej trwają standardowe czystki w podległych urzędach, potem refleksja że jak się zwolni zbyt wielu i zatrudni żółtodziobów to nie ma kom pracować a na koniec ponowne zatrudnienie tych wcześniej zwolnionych za większe pieniądze. Przykład MON jest tu bardzo dobrym przykładem. Przez ciągłe czystki nie ma ani nowych helikopterów, ani okrętów, ani rakiet. Są tylko wątpliwej jakości karabiny które kupiono by wspierać krajową zborojeniówkę (mimo, że nikt ich nigdy nie przetestował) i odnowione 50 letnie chełmy które stanowią tylko psychiczną anie fizyczną ochronę przed pociskiem.

    Reply
  • 5 lipca 2018 at 01:05
    Permalink

    Święta racja! Niestety ciemny lud (jak mawia Kaczynski) wszystko kupi. Tylko potem z parę lat będzie spłacać długi jak za Gierka. Bo niczego nie ma za darmo. Takie 500+ to taki kredyt z wysokim oprocentowaniem tylko na mega większą skalę. Dziś dostajesz 50 tyś a jutro ty i dzieci będziecie spłacać 200 tyś w nowych podatkach. Tak samo 300+ i inne takie programy.

    Reply
  • 5 lipca 2018 at 12:51
    Permalink

    Ludzie dlatego tak lgną do Jakiego bo mówi o rzeczach ważnych. Między innymi o 36 mld rozkradzionych w ramach afery reprywatyzacyjnej. Jak wyglądałaby Warszawa jakby te pieniądze poszły na inwestycje? Dlatego potrzebne są zmiany w ratuszu!

    Reply
  • 5 lipca 2018 at 12:59
    Permalink

    @Anty poseł Kaczyński tu masz racje… Ludzie nie widzą alternatywy i są zmęczeni tą skalą złodziejstwa i marnotrawienia pieniędzy. Sprawa kamienicy z Noakowskiego jest już symbolem korupcji w naszym mieście. Nie zmieni tego nawet złotousty Traskowski…

    Reply
  • 9 lipca 2018 at 08:39
    Permalink

    @Roman tu masz rację. Ludzie są zmęczeniskalą złodziejstwa i marnotrawienia pieniędzy. SKOKi, parabanki, pompowanie pieniędzy w toruńskiego Barona. Sprawa spółki Srebrna natomiast to równie ciekawy przyład do zbadania, podobnie JAK I nepotyzm w Opolu 🙂

    Reply
  • 9 lipca 2018 at 10:59
    Permalink

    Posłuchajcie lepiej co pan Jaki duka przed kamerą. Mosty 2-3 (tylko nie deklaruje gdzie i dla kogo), więcej zieleni – cieszmy się – tylko pewnieniedługo trzeba będzie burzyć bloki żeby zwiększyć powierzchnię oarków, no i sztandarowemiasto dla mieszkańców nie dla deweloperów – zastanówmy się najpierw co to może oznaczać w ustach przedstawiciela partii, która na niespotykaną skalę zliberalizowała ustawę deweloperską, pozwalacąc budować wszystko i wszędziebez żadnych obostrzeń. Pomyślcie bo to co słyszeliście to bajka ba dobranoc a nie program.

    Reply
  • 9 lipca 2018 at 11:00
    Permalink

    Posłuchajcie lepiej co pan Jaki duka przed kamerą. Mosty 2-3 (tylko nie deklaruje gdzie i dla kogo), więcej zieleni – cieszmy się – tylko pewnieniedługo trzeba będzie burzyć bloki żeby zwiększyć powierzchnię oarków, no i sztandarowemiasto dla mieszkańców nie dla deweloperów – zastanówmy się najpierw co to może oznaczać w ustach przedstawiciela partii, która na niespotykaną skalę zliberalizowała ustawę deweloperską, pozwalacąc budować wszystko i wszędziebez żadnych obostrzeń. Pomyślcie bo to co słyszeliście to bajka na dobranoc a nie program.

    Reply
  • 10 lipca 2018 at 12:16
    Permalink

    Pan Bernard znów bryluje… niewiedzą i beztrosko łączy sobie dekomunizację z rugowaniem spółdzielczości.

    Panie Bernardzie – ruch spółdzielczy to nie wymysł komunistów (zwłaszcza takich o których pan myśli mówiąc o dekomunizacji). Ruch spółdzielczy zrodził się w XIX wiecznej Anglii i rozlał się na prawie całą Europę. Tak dla przykładu niemiecki RAIFFEISEN BANK wywodzi się bezpośrednio z Kas Raiffaisena czyli niczego innego jak właśnie spółdzielni. W Polsce też historia spółdzielczości jest dłuższa niż historia komunizmu. Szczególny rozwój nastąpił w okresie zaborów a w XX-leciu międzywojennym funkcjonowało w Polsce kilkanaście tysięcy spółdzielni. Najstarsza spółdzielnia mieszkaniowa w Polsce również założona została w czasach „przedkomunistycznych”.

    Tak więc warto czasem coś sprawdzić jak się nie wie zamiast powtarzać głupoty „na antenie”.

    Reply
  • 10 lipca 2018 at 13:38
    Permalink

    @Janusz Niestety w trakcie PRL wypaczono idee spółdzielczości. W trakcie transformacji ustrojowej spółdzielnie w większości stały się narzędziem do żerowania na obywatelach dla komunistycznej nomenklatury. Targówek jest tego sztandarowym przykładem.

    Drogi Januszu nie dyskredytuj wiedzy redaktora Bernarda, bo mówi jak jest.

    PS oczywiście jest w Polsce zapewne kilka dobrze działających spółdzielni 😉

    Reply
  • 11 lipca 2018 at 02:28
    Permalink

    Panie Bernardzie – litości! Przy tym podejściu to powinien pan też pisać o dekomunizacji przestrzeni publicznej (w kontekście modernizowania tego co zostało zbudowane w okresie PRL), dekomunizacji gastronomii w kontekście zamykania barów mlecznych czy dekomunizacji usług medycznych w kontekście wydłużania kolejek do lekarzy. Pewien problem miałby pan w obszarze szkolnictwa bo tu PIS akurat skomunizowało edukację, wracając do PRLowskiego modelu z ośmioletnią podstawówką 🙂

    Reply
  • 11 lipca 2018 at 14:40
    Permalink

    @Janusz Jest sporo różnica w tym do czego porównujesz. Spółdzelnia nie ma żadnych praw do gruntów. Tzw. Aneks i Porozumienie ze strony miasta podpisała osoba nieuprawniona. Do tego nic one nie przenoszą, a szczególnie własności. Dlatego używa się sformułowania grunty „nieuregulowane” ponieważ są to grunty miasta. Nieuregulowane brzmi lepiej dla osób, które chcą ten stan utrzymać. Dlatego też skandaliczne jest, że uzurpatorzy z SM Bródno wprowadzają jakieś opłaty po 300 zł wyrzucają ludzi z mieszkań i je licytują. Trzeba o tym mówić i działać na rzecz zaniechania tych bezprawnych poczynań. Mowa tu o duecie Antonik-Szczurowski, który faktycznie sprawuje władzę w naszej dzielnicy 🙁

    Reply
  • 11 lipca 2018 at 16:18
    Permalink

    Czyli jednak nie ma to nic wspólnego z dekomunizacją tylko ze zmianą skandalicznego sposobu funkcjonowania spółdzielni. Trzeba jedynie pamiętać, że każdy kij ma dwa końce i że skoro spółdzielnia nie ma praw do władania gruntami, w tym na przykład gruntami pod parkingi społeczne, miasto może je w każdej chwili zlikwidować i sprzedać grunty deweloperom, aby ci zbudowali na nich to na co pozwala plan zagospodarowania przestrzennego (jeśli takoiwy istnieje). To by chyba oznaczało też, że mieszkańcy przykładowego Kondratowicza 4 walczący z propozycją budowy Mediateki między ich blokiem a Parkiem, mogą za jakiś czas stracić parking i zyskać biurowiec lub blok przed swoimi oknami.

    Reply
  • 18 lipca 2018 at 22:47
    Permalink

    Oj, przejedziecie się państwo ślepo wierzący w czystość moralną i bezinteresowność gospodarczą PISu. A PIS przejedzie się na powtarzaniu jak mantry że przed nim byli tylko albo łasi na kasę albo uwikłani układy urzędnicy a jego szeregi to tylko nieskalane żadną winą anioły. Pan Jaki łatwo mówi o aferze reprywatyzacyjnej ale już udaje że nie widzi przekrętów przetargowych, dwuznacznych sytuacji w SKOKach, miejsca i roli w Warszawie związanej z partią spółki srebrna, proponowanych podwyżek w spółkach skarbu państwa i tak dalej.

    Reply
  • 19 lipca 2018 at 18:28
    Permalink

    @hoh W porównaniu do tego co jest to chyba już nie będzie gorzej… Nieruchomości w Warszawie wyłudzone na kwote około 36 mld złotych!!! To jest szokujące! Skala złodziejestwa osiągneła niebotyczne rozmiary

    Reply
  • 20 lipca 2018 at 14:26
    Permalink

    @Waldek,

    Nisko mierzymy skoro chcemy tylko, żeby nie było gorzej.

    No ale jeśli ma być tylko nie gorzej niż było, to żadna z partii rządzących Warszawą w ciągu ostatnich ponad 15 lat nie powinna mieć swojego Prezydenta w tym mieście.

    Obydwie partie mają swój udział w aferze reprywatyzacyjnej. Sprawy zwrotowe były rozpatrywane zarówno gdy prezydent lub komisarz był z PIS-u jak i wtedy gdy był z PO. Każdy ma więc swój mniejszy lub większy udział w tych rzekomych 36 mld. Co więcej elementem tej układanki wydaje się być również bliska PIS spółka „Srebrna”.

    Do tego mimo skrzętnego zamiatania pod dywan, na wierzch wypływa świeża bo kilkuletnia afera SKOK z licznikiem strat, który tylko w tym okresie jak się szacuje przekracza 5 mld.

    Tak więc Jaki nie jest alternatywą, nawet tylko wtedy gdy chcemy tylko by nie było gorzej.

    Reply
  • 23 lipca 2018 at 15:52
    Permalink

    Tak… Zabierzmy Warszawę deweloperom i oddajmy zwykłym Warszawiakom… Piękne hasło, tylko że w tym samym czasie rząd PIS opracowuje w ekspresowym tempie specustawę mieszkaniową, która ma między innymi ułatwić budowę budynków mieszkalnych na terenach nieobjętych planem zagospodarowania przestrzennego. W Warszawie takim planem NIE JEST OBJĘTYCH ok. 65% terenów. Czyli tak naprawdę witajcie deweloperzy!

    Ustawa ma też otworzyć możliwość budowy na gruntach rolnych, powojskowych, pokolejowych i poprzemysłowych w administracyjnych granicach miast, bez czasochłonnej i nie zawsze kończącej się sukcesem zmiany przeznaczenia gruntu.

    Tak więc pod rządami tej ustawy znacznie łatwiejsze będzie dokończenie zabetonowywania ostatnich skrawków dawnego PGR Bródno, od osiedla Zielone Zacisze, przez stadninę po pozostałości pola PGR-owskiego nie zajęte jeszcze przez nowe inwestycje czy też zabudowanie terenów pokolejowych wzdłuż Wysockiego i Odrowąża, a także wtykanie plomb między istniejące budynki.

    Pan Jaki jako kandydat może oczywiście się z tym nie zgadzać i nawet głosować przeciw bo wie, że ustawa i tak przejdzie bo ma poparcie rządowe.

    Trzeba więc trzeba chyba skorygować hasło na Zabiorę Warszawę zwykłym Warszawiakom i oddam deweloperom!

    Reply
  • 23 lipca 2018 at 23:55
    Permalink

    Jaki mówi – więcej zieleni, a jednocześnie jego partia daje przywileje deweloperom. Jaki mówi więcej terenów sportowych, a jednocześnie jego partia opluwa Orlki i blokuje rozbudowę hal i boisk. Jaki mówi więcej mostów dla Targówka, a jednocześnie, po drugiej stronie Wisły, na Żoliborzu mieszka prezes, który pospólstwa z Pragi u siebie nie chce. Jaki mówi uwłaszczyć spółdzielnie, a jednocześnie jego partia silnie wspiera bankowość spółdzielczą, która przewala grube miliardy. Jaki mówi….wszystko co chcesz usłyszeć w kampanii, a jego partia robi swoje i figę z tych obiecanek będziesz miał Kowalski.

    Reply
  • 25 lipca 2018 at 14:51
    Permalink

    A jednak (jak podają media) partyjni koledzy pana Jakiego uwikłani są w aferę reprywatyzacyjną w Warszawie. Przykładem jest afera reprywatyzacyjna wokół kamienicy przy ul. Marymonckiej 49 na warszawskich Bielanach – zarządzanych w tamtychn czasach przez polityków PiS.

    Znamienna jest też cisza w Komisji Reprywatyzacyjnej w sprawie reprywatyzacji tej kamienicy.

    http://www.newsweek.pl/polska/polityka/jan-spiewak-ujawnia-udzial-radnych-pis-w-dzikiej-reprywatyzacji-marymoncka-49,artykuly,430226,1.html

    Reply
  • 25 lipca 2018 at 17:31
    Permalink

    Nie wiem skąd w ludziach tyle agresji się bierze…. wyłączcie telewizor i zrelaksujcie się. Wyjdźcie na spacer do lasu… Powinno pomóc

    Reply
  • 25 lipca 2018 at 19:10
    Permalink

    Bo proszę pani/pana PiS a siebie społeczeństwo napuszcza.

    Reply
  • 2 sierpnia 2018 at 22:16
    Permalink

    Prezydent (PIS) podpisał właśnie opracowaną i przegłosowaną przez PIS ustawę dającą nadzwyczajne przywileje deweloperom (tzw. Lex Deweloper). Teraz deweloperom będzie jeszcze łatwiej budować nawet na terenach dotychczas nie przeznaczonych pod budownictwo. Po co więc te głodne kawałki o odbieraniu Warszawy deweloperom i oddawaniu Warszawiakom panie Jaki? Prawo przyjęte przez pana partię idzie w zupełnie innym, bardzo niebezpiecznym kierunku. Niedługo będzie trzeba bronić każdego metra osiedlowego trawnika, żeby nie powstał tam blok lub biurowiec. Ciekaw jestem czy ktoś się jeszcze łapie na te puste słowa?

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.