Metro na Bródnie coraz bliżej. Wykonawca ostatniego odcinka wybrany

Tunel i trzy stacje na Bródnie stanowią ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek II linii metra. To właśnie ta część podziemnej kolei wybudowana zostanie przez konsorcjum firm Astaldi i Gülermak.

Metro Warszawskie przedstawiło wykonawcę ostatniego odcinka II linii metra w stolicy. Wybrane konsorcjum firm Astaldi i Gülermak będzie odpowiedzialne za budowę czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21  „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej.

Ponadto firmy mają za zadanie wybudować:

– podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją,

– trzy wentylatornie

– tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy).

Wykonawca będzie mieć 36 miesięcy, od momentu podpisania umowy, na realizację zadania. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.

Projekt ostatniego, bródnowskiego odcinka metra wykonała Pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Dzięki zmianom wprowadzonym przez Metro Warszawskie w trakcie przygotowania dokumentacji stacje będą nie tylko funkcjonalne i estetyczne, ale również wygodnie rozmieszczone względem infrastruktury osiedla.

Jak możemy przeczytać na stronie Urzędu Miasta: „[…] stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Stację przy ul. św. Wincentego przesunięto natomiast na wschód o ok. 60 m, dzięki czemu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę”.

5metro - Metro na Bródnie coraz bliżej. Wykonawca ostatniego odcinka wybrany - zacisze, Urząd Miasta, stacja merta, stacja c21, stacja c20, stacja c19, rembielińska, Pracownia ILF Consulting Engineers Polska, metro Zacisze, metro Targówek, metro II, metro Bródno, metro, kondratowicza, Gülermak, Figara, Astaldi

 

3metro - Metro na Bródnie coraz bliżej. Wykonawca ostatniego odcinka wybrany - zacisze, Urząd Miasta, stacja merta, stacja c21, stacja c20, stacja c19, rembielińska, Pracownia ILF Consulting Engineers Polska, metro Zacisze, metro Targówek, metro II, metro Bródno, metro, kondratowicza, Gülermak, Figara, Astaldi

8metro - Metro na Bródnie coraz bliżej. Wykonawca ostatniego odcinka wybrany - zacisze, Urząd Miasta, stacja merta, stacja c21, stacja c20, stacja c19, rembielińska, Pracownia ILF Consulting Engineers Polska, metro Zacisze, metro Targówek, metro II, metro Bródno, metro, kondratowicza, Gülermak, Figara, Astaldi

 

źr. UD Warszawa

JK

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

3 komentarzy o “Metro na Bródnie coraz bliżej. Wykonawca ostatniego odcinka wybrany

  • 10 lipca 2018 at 08:41
    Permalink

    Oby jak najszybciej powstało!

    Reply
  • 10 lipca 2018 at 14:31
    Permalink

    „Wykonawca będzie mieć 36 miesięcy” już to widzę 😛 niemozliwe!!!

    Reply
  • 12 lipca 2018 at 17:29
    Permalink

    Bródno potrzebuje metra jak żadna inna część Warszawy.
    Trzymam kciuki za wykonanie całości w wyzaczonym umową czasie.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.