Metro na Bródnie – kolejne pozwolenia na budowę

Już niedługo będzie możliwe podpisanie umowy na wykonanie ostatniego odcinka II linii metra. Miasto chwali się niemal kompletem pozwoleń.

O siedem pozwoleń na budowę blisko czterokilometrowego odcinka II linii metra stara się miasto, by w północno-wschodniej części stolicy mogły w końcu powstać: trzy stacje – Bródno (C21), Kondratowicza (C20), Zacisze (C19), trzy wentylatornie oraz szyb demontażowy dla tarcz TBM przy stacji Trocka.

Na stronie Urzędu Miasta czytamy:

„[…] Dotychczas Metro Warszawskie dysponowało dwoma dokumentami – dla stacji Kondratowicza (C20) przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz dla szybu demontażowego – których wydanie nie wiązało się z koniecznością uzyskania odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych.

To ważny dzień dla wszystkich warszawiaków. Dziś otrzymaliśmy decyzje o pozwoleniu na budowę kolejnych trzech obiektów podziemnej kolei. Dostaliśmy również informację o pozytywnym wyniku kontroli uprzedniej realizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla postępowania przetargowego dla tego odcinka. Oznacza to, że gdy tylko otrzymamy pozwolenia na budowę dwóch wentylatorni, możliwe będzie podpisanie umowy na prace na ostatnim fragmencie drugiej nitki na prawym brzegu – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy”.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zostanie podpisana umowa z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt inwestycji to 1 397 895 000 zł.

Źr. UM Warszawa

 

JK

 

 

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

3 komentarzy o “Metro na Bródnie – kolejne pozwolenia na budowę

  • 21 sierpnia 2018 at 15:36
    Permalink

    Niech budują jak najszybciej 🙂

    Reply
  • 21 sierpnia 2018 at 19:11
    Permalink

    Do Ysockiego powinno być metro podciągnięte inaczej zostaniemy zalani autami z podwarszawskich miejscowości

    Reply
  • 10 września 2018 at 18:24
    Permalink

    No i super. Bródno zasługuje na metro.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.