Billboard pochłaniający smog stanął w centrum Warszawy

Tuż przy skrzyżowaniu Alei Jerozolimskich i Jana Pawła II stanął billboard będący jednocześnie filtrem powietrza. Aviva, której reklamę zobaczymy na nowej instalacji, przekonuje, że finansowany przez nią niezwykły billboard jest w stanie pochłonąć rocznie zanieczyszczenia emitowane przez 91 350 aut.

W centrum stolicy zobaczyć możemy nową instalację, która bez wątpienia stanowi powierzchnię reklamową. Jeśli jednak zajrzymy na stronę Wiem, czym oddycham, przekonamy się, że billboard jest elementem działań przeciwsmogowych prowadzonych przez brytyjską grupę ubezpieczeniowo-finansową Aviva.

Według pomysłodawców dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej pn. „The Breath”, opracowanej przez włoskich technologów, instalacja jest w stanie poprawić jakość powietrza, wyłapując z niego szkodliwe tlenki azotu, siarki czy też wysoko toksyczny czynnik rakotwórczy, jakim jest benzen.

Czy nowy pomysł na oczyszczanie powietrza sprawdzi się w Warszawie? Po wieży Smog Free Tower, która stanęła jakiś czas temu w Krakowie, dzięki ING Bank Śląski, wiedzeni doświadczeniem z małopolski, śmiemy twierdzić, że pomysł Avivy będzie raczej symboliczną walką o czyste powietrze.

A co o tym sądzą mieszkańcy?

Serdecznie zapraszamy do dyskusji.

 

JK

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

1 komentarz o “Billboard pochłaniający smog stanął w centrum Warszawy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.