Dogodny dojazd do stacji Trocka i bezpośrednie połączenia z Pragą oraz Śródmieściem. Zmiany komunikacyjne w dzielnicy?

Rada Dzielnicy Targówek wystąpiła do Prezydenta Warszawy, Rady Warszawy oraz Burmistrza Dzielnicy Targówek z prośbą o wprowadzenie stałych zmian w obecnie funkcjonującej komunikacji autobusowej. Po wydłużeniu linii metra do stacji Trocka wiele linii autobusowych zmieni trasę, co niestety pogorszy dojazd do różnych części dzielnicy lub skomplikuje dojazd do pozostałych dzielnic. Czy tym razem radni pomogą mieszkańcom?

O konieczność poprawy dojazdu do rożnych części dzielnicy dyskutowano podczas spotkań konsultacyjnych 6 maja w Szkole Podstawowej nr 377 przy ul. Trockiej 4 oraz 2 czerwca w Urzędzie Dzielnicy Targówek przy ul. Malborskiej 20.

Wśród koniecznych zmian licznie przybyli mieszkańcy wskazali m.in. pozostawienie linii 170 oraz poprowadzenie linii 262 z ul. Łodygowej przez Metro Trocka do pl. Hallera. Jak poinformowała radna Katarzyna Górska-Manczenko, do powstania linii 262 dzielnica potrzebuje środków w wysokości 1 miliona złotych. — Mam nadzieję że znajdziemy te środki i linia jak najszybciej zostanie poprowadzona do metra — czytamy na oficjalnym profilu radnej.

Jak podkreślają autorzy pisma, głównym założeniem zmian w układzie komunikacyjnym jest zapewnienie mieszkańcom dogodnego dojazdu do stacji Trocka przy jednoczesnym utrzymaniu wielu bezpośrednich dla mieszkańców połączeń z centrum Pragi oraz Śródmieściem.

Zmiany, zgodnie z prośbą radnych, powinny objąć linie: 138, 140, 156, 160, 162, 169, 212, 262, 338,  340, 345, 369, 512, 738 i E-7. Ponadto złożono wniosek o uruchomienie kursów weekendowych linii 345. Rada zasygnalizowała również, iż negatywnie odnosi się do zmian przebiegu linii: 120, 170, 512 i 527 oraz złożyła wniosek o utrzymanie linii: 120, 170, 227,517 i 527 na obowiązującym obecnie przebiegu trasy.

Więcej o wniosku radnych przeczytacie TU.

JK

Joanka Karczmarczyk

Tekściara, mama, mieszkanka Targówka

4 myśli na temat “Dogodny dojazd do stacji Trocka i bezpośrednie połączenia z Pragą oraz Śródmieściem. Zmiany komunikacyjne w dzielnicy?

  • 14 czerwca 2019 o 09:16
    Permalink

    Joanka,

    „Po wydłużeniu linii metra do stacji Trocka wiele linii autobusowych zmieniło trasę.”

    Albo mylisz przyczynę, te zmiany w komunikacji które już wyszły w życie związane są z budową metra w stronę północnej części dzielnicy Targówek, albo nie zdajesz sobie sprawę, że te zmiany wejdą dopiero po uruchomieniu stacji.

    Odpowiedz
  • 15 czerwca 2019 o 22:09
    Permalink

    Problemem jest to, że za każdym razem próbuje się odwrócić całą komunikacje do góry nogami i wszystkich wtłoczyć do metra, rujnując przy tym stare, dobre, wypracowane przez lata rozwiązania, takie jak np. Połączenie centrum dzielnicy zarówno przez św. Wincentego jak i Młodzieńczą i Radzymińską. Dodatkowo o ramach prac budowlanych odcina się pewne rejony dzielnicy od dostępu do normalnej komunikacji (np. Okolice Malborskiej, Parku Leśnego czy osiedla APM mają w weekendy tylko jeden autobus w stronę Wincentego. Jak by nie można było przynajmniej dwóch linii puścić po tej nowej zawrotce.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.